Tuesday, August 28, 2012

Easy Payment Purchase

Salah satu kemudahan yang ditawarkan oleh Public Gold.

Beli produk Emas dan Perak secara EPP (Easy Payment Purchase), Public Gold menawarkan kemudahan pembiayaan modal untuk membeli produk Emas dan Perak dengan tempoh bayaran balik selama 4 bulan tanpa interest.

Siapa yang boleh menggunakan perkhidmatan ini?

Perkhidmatan ini terbuka kepada masyarakat umum yang berumur 18 tahun keatas, termasuk Dealer dan pelanggan biasa.

Bagaimana proses belian secara EPP ini dikendalikan?

Selepas pelanggan memilih produk yang ingin dibeli dan membuat pesanan belian atau lock harga/kunci harga dengan memilih Mod Bayaran secara EPP, Public Gold akan mendahulukan bayaran untuk membeli produk tersebut berdasarkan harga pesanan yang dibuat oleh pelanggan pada ketika itu.

Dalam tempoh 24 jam selepas pesanan dibuat, pihak Public Gold akan menghantar Sales order kepada pelanggan melalui Email, dimana butiran transaksi seperti total harga dan jadual bayaran bulanan untuk tempoh selama 4 bulan juga turut ada dinyatakan.

Selepas itu, pelanggan hanya perlu membuat bayaran sebanyak Pertama sebanyak 25% dari jumlah pinjaman yang telah didahulukan oleh PG, atau seperti yang telah dinyatakan di dalam dokumen Sales Order tersebut.

kepada Public Gold, sebagai bayaran ansuran pertama bagi pinjaman modal yang telah didahulukan oleh Public Gold bagi tujuan belian produk Emas atau Perak tersebut.

Bagaimana caranya untuk membuat belian secara EPP ini?

Cara membuat beliannya sama sahaja dengan cara membuat belian secara bayaran penuh, cuma anda perlu memilih Mode bayaran secara "Easy Payment purchase" ketika membuat order secara online.

Jika anda membuat pesanan belian secara SMS atau Email, anda hanya perlu maklumkan yang pesanan tersebut untuk bayaran secara EPP.

No comments:

Post a Comment