Saturday, September 1, 2012

Perkhidmatan Gadaian Emas di Public Gold

Public Gold Group, melalui rangkaian syarikatnya iaitu Public Safe turut menyediakan perkhidmatan gadaian emas khusus untuk produk emas Bar,Coin dan Dinar.

Perkhidmatan ini juga adalah diantara kelebihan terbaik yang ditawarkan oleh Public Gold kepada semua Dealer dan ianya boleh dilakukan di semua cawangan Public Gold di seluruh Malaysia.

Untuk makluman, bermula pada bulan April 2011, hampir se
mua institusi gadaian islam (Ar-Rahnu) di seluruh Malaysia tidak lagi menerima gadaian Emas berbentuk Bar, Coin dan Dinar.

Untuk membuat gadaian emas di Public God, Dealer hanya perlu membawa produk Emas yang ingin digadai ke mana-mana cawangan Public Gold yang berhampiran, dan maklumkan tujuan anda ingi membuat gadaian emas.

Diantara Ciri-ciri Asas Perkhidmatan Ini :

- Memberikan tunai sebanyak 65% dari harga PG Sell untuk setiap satu produk yang dicagarkan.
- Caj simpanan yang dikenakan untuk produk cagaran adalah 0.8% sebulan, dikira dari harga PG Sell ketika produk itu dicagarkan, hanya 0.05% lebih berbanding Gadaian Arrahnu.
- Caj tersebut adalah untuk tempoh 6 bulan sahaja dan caj berbeza akan dikenakan pada bulan ke-7 dan seterusnya jika pinjaman tersebut tidak diperbaharui.
- Tiada tempoh minimum dan maksimum yang dikenakan. Produk Emas anda juga tidak akan dilelong sekiranya ia tidak diselesaikan selepas tempoh 6 bulan tersebut.
- Tips untuk anda, sekiranya anda memerlukan tempoh yang lebih panjang, sila selesaikan dahulu pinjaman ini sebelum masuk bulan ke-7.
- Kemudian anda boleh memohon semula untuk menggunakan perkhidmatan ini serta merta dengan caj 0.8% sebulan bagi tempoh sepanjang 6 bulan yang seterusnya.
Apakah kaitan diantara Pelaburan Emas dengan Gadaian Emas?

Gadaian Emas diperlukan bagi tujuan mendapatkan wang tunai sebagai modal untuk membuat belian tambahan, dimana gabungan diantara keduanya jika diurus dengan baik dan sistematik akan ;

-Mengoptimumkan Keuntungan Pelaburan Anda
-Mempercepatkan Tempoh Masa Meraih Keuntungan
-Merendahkan Risiko Kerugian

Bagaimanakah Cara Terbaik untuk menggunakannya?

Ianya paling efisyen digunakan pada ketika berlakunya penurunan harga emas.

Bagaimanakah Cara Terburuk untuk menggunakannya?

Bila gadaian dan belian semula tidak dirancang dengan baik dan sistematik. Ianya menyebabkan Emas habis digadai, bebanan bayaran upah berterusan dan tiada sebarang keuntungan yang berjaya dicapai.

No comments:

Post a Comment